Over mij



Over mij
Mijn naam is Chantal Nijhof, ik ben grafisch vormgever en webdeveloper van beroep. De combinatie websites ontwerpen en realiseren is echt mijn ding, dat merkte ik al snel. Na de middelbare school ben ik in 2007 informatica gaan studeren aan de Hogeschool Windesheim in Zwolle. In datzelfde jaar ben ik mijn eigen (web)design bureau begonnen: Nijhof Design. Naast het realiseren van websites, lever ik ook drukbestanden en ontwerpen op voor logo’s en huisstijlen en bied ik ondersteuning in het onderhouden en vernieuwen van websites en grafische producten.

Opleiding & Cursussen
Van 2007 tot en met 2011 heb ik een HBO-Informatica opleiding op Windesheim te Zwolle succesvol afgerond. Tijdens deze opleiding heb ik een traject gevolgd voor het behalen van certificaten in mijn vakgebied. Een speciale selectie is destijds op dit traject ingezet en ik heb verschillende certificaten behaald, namelijk: BISL, ASL, ISDDF, PRINCE2, Microsoft ASP.NET Framework, Microsoft .NET Framework en TMap. Ik heb er na mijn studietijd bewust voor gekozen om mijn eigen design bureau voort te zetten en de connecties van mijn bedrijf te laten groeien.
Volg mij op social media:
Winkelmandje
  • Er staan geen producten in je winkelmandje
Naar boven
 

Nieuw: Facebook Hashtags

Nijhof Design / Nieuws  / Nieuw: Facebook Hashtags
hashtag-01

Nieuw: Facebook Hashtags

Facebook heeft een nieuwe functie toegevoegd namelijk de hashtag (#). Facebook volgt Twitter op met de welbekende hashtag waardoor de zoekfunctie in facebook wordt uitgebreid.

Wat is een hashtag?

Een hashtag is het # teken met daarachter een woord geschreven. Op Twitter werden deze hashtags al gebruikt, met name om op woorden te zoeken en om berichten te “categoriseren”. Zo maken tv-programma’s ook gebruik van hun eigen hashtag-woord. Zoals bijvoorbeeld het televisie programma #dwdd (De Wereld Draait Door).
Zo kan een product of merk neergezet worden met een eigen unieke hashtag.

Waarom berichten plaatsen met een #hashtag?

Op facebook kunnen nu berichten geplaatst worden met hashtags en op hashtags gezocht worden. De berichten vanaf twitter (op facebook) met hashtags worden nu ook getoond als zoekwoorden.
De hashtag kan goed worden gebruikt om een breder bereik van personen te krijgen. Meer personen kunnen je berichten zien door de juiste hashtag-woorden te gebruiken. Zorg ervoor dat je niet te veel gebruik maakt van hashtags voor de aantrekkelijkheid van het bericht en de leesbaarheid.
Door hashtags kun je inspelen op gebeurtenissen van het moment. Op de trending topics bijvoorbeeld het weer, televisie, technische updates etc. Zo zorg je voor interactie met nieuwe personen en wordt je bereik groter. Maak bijvoorbeeld gebruik van bestaande hashtags, zoals #dtv (durf te vragen).

Het is afhankelijk hoe de privacy instellingen geconfigureerd zijn. Maar voor bedrijfspagina’s geldt dat alle berichten publiekelijk zijn en dus de berichten met een hashtag door alle personen (die zoeken op de hashtag) op facebook gelezen kunnen worden. Voor persoonlijke pagina’s is dit anders, daarin kun je aangeven of het bericht voor jezelf, vrienden of publiekelijk wilt weergeven.

Een aantal tips:

  1. Gebruik enkele sleutel woorden als hashtag, woorden die je artikel kenmerken.
  2. Plaats niet in elke zin een hashtag. Houdt het bij 1 of 2 woorden.
  3. Plaats voor de leesbaarheid eventueel de hashtags onderaan in het bericht.
  4. Speel in op de trending topics, maar houdt het voor uw bedrijf wel zinvol.

 

Op de hoogte blijven? Je ontvangt het gratis E-Book, met 10 Top Tips voor Webshops, als jij je nu inschrijft.

10 Top Tips voor webshops

Geen reacties

Laat een reactie achter