Over mij



Over mij
Mijn naam is Chantal Nijhof, ik ben grafisch vormgever en webdeveloper van beroep. De combinatie websites ontwerpen en realiseren is echt mijn ding, dat merkte ik al snel. Na de middelbare school ben ik in 2007 informatica gaan studeren aan de Hogeschool Windesheim in Zwolle. In datzelfde jaar ben ik mijn eigen (web)design bureau begonnen: Nijhof Design. Naast het realiseren van websites, lever ik ook drukbestanden en ontwerpen op voor logo’s en huisstijlen en bied ik ondersteuning in het onderhouden en vernieuwen van websites en grafische producten.

Opleiding & Cursussen
Van 2007 tot en met 2011 heb ik een HBO-Informatica opleiding op Windesheim te Zwolle succesvol afgerond. Tijdens deze opleiding heb ik een traject gevolgd voor het behalen van certificaten in mijn vakgebied. Een speciale selectie is destijds op dit traject ingezet en ik heb verschillende certificaten behaald, namelijk: BISL, ASL, ISDDF, PRINCE2, Microsoft ASP.NET Framework, Microsoft .NET Framework en TMap. Ik heb er na mijn studietijd bewust voor gekozen om mijn eigen design bureau voort te zetten en de connecties van mijn bedrijf te laten groeien.
Volg mij op social media:
Winkelmandje
  • Er staan geen producten in je winkelmandje
Naar boven
 

Risico Facebook Like, Share & Win acties

Nijhof Design / Nieuws  / Risico Facebook Like, Share & Win acties

Risico Facebook Like, Share & Win acties

Voor webshops en andere activiteiten is het zeer interessant om een Like, Share & Win actie op facebook te plaatsen. Deze acties zorgen ervoor dat je meer bekendheid krijgt. Door de winactie met mensen te laten delen en liken wordt het spinnenweb van bezoekers steeds groter. Bezoekers die het product erg graag willen zullen ook in de webshop zelf kijken als ze echt geïnteresseerd zijn. Een win-win situatie zul je denken.

Het probleem

Deze Like, Share & Win acties voldoen vaak niet  aan de voorwaarden van Facebook pagina’s.  Facebook heeft het recht om een pagina, waarop een win-actie vermeld wordt, die niet voldoen aan de voorwaarden, op een blacklist te plaatsen.  Uiteindelijk heeft de winactie dan geen goede resultaat en reputatie opgeleverd.

Wat mag niet?

Het kom het erop neer dat:

  • Promoties op Facebook moeten beheerd worden via Apps op Facebook.com, op een canvaspagina of met een pagina-app.
  • Promoties op Facebook moeten:
    • een complete ontheffing van Facebook bevatten voor elke deelnemer
    • duidelijk genoeg zijn dat de promotie op geen enkele manier gesponsord, goedgekeurd of wordt beheerd door Facebook
    • openbaren dat de deelnemer gegevens verstrekt aan [ontvangers van de gegevens] en niet aan Facebook
    • Het is niet toegestaan registratie of deelneming af te laten hangen van actie van de gebruiker met behulp van andere Facebook functies dan het leuk vinden van de pagina, het inchecken bij een pagina of het maken van een connectie met je toepassing.
    • Het is niet toegestaan om Facebook functies te gebruiken voor registratie of deelname.
    • Het is niet toegestaan om Facebook functies, zoals de knop ‘Vind ik leuk’, te gebruiken om te stemmen bij een promotie.
    • Het is niet toegestaan winnaars op de hoogte te stellen via Facebook.

Concreet, wat mag dus niet:

  • Like onze pagina & deel dit bericht en maak kans op…
  • Like dit bericht en maak kans op…
  • Post een foto op onze wall en maak kans op…
  • Reageer op dit bericht en maak kans op…
  • Post een bericht op onze wall en maak kans op…
  • Onder stemmers van de poll wordt iets verloot…
  • Je mag niet naar het profiel van de winnaar verwijzen via een post op je eigen wall.

Het bovenstaande is  globaal geformuleerd voor de exacte regelgeving kun je kijken op: http://www.facebook.com/page_guidelines.php#promotionsguidelines

Wat is wel toegestaan

Je kunt een app bouwen in een tabblad, of een tabblad exclusief voor fans beschikbaar maken. Er is een app beschikbaar wat je zou kunnen uitproberen, http://www.likeandwinapp.com/ , het is uiteindelijk wel een app waarvoor je maandelijks voor moet betalen. Wat je eventueel ook zou kunnen doen is:

  • Een app maken en daarin prijsvragen stellen
  • Vragen om een e-mail te sturen met bepaald onderwerp of antwoord
  • Uitnodiging voor deelname aan wedstrijd op iemands wall posten via een app

Het zijn enkele ideeën die toegepast kunnen worden, mocht je zelf een alternatief bedacht hebben, reageer dan op dit bericht.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

 

 

Geen reacties

Laat een reactie achter